lördag 2 juli 2011

Sköna dagar i stugan!

Återigen är jag hemma i Lund efter ett par sköna dagar i Åhus. Det blev att jag åkte i alla fall, det skulle ju vara fint väder och då är det bäst att passa på! Tur var nog det för nu är det visst regnväder som råder ett tag framöver, om man ska tro meteorologerna... Jag fick några fina dagar med sol och bad (första doppet för i år) och hör och häpna, det var ca 20 grader i vattnet! Det är det minsann inte alltid i Hanöbukten. Det blev också lite fixande med ett bord som mamma och pappa köpt på loppis för att renovera så att det ska passa till det de redan har, för att kunna göra långbord när vi är många. Det blir nog riktigt bra! Här kommer lite bilder från vårt sommarparadis...

Mormor & mamma myser i hammocken, Balder väntar på lek. ;)

Balder njuter av friheten på tomten!


Lillstugan o "storstugan" från baksidan



I övrigt så njuter jag av ledigheten som är så fantastisk, det finns inget som går upp emot att vara ledig och bara få göra ingenting! Tänk, jag har två månader till... :-) 

Ikväll ska vi till Jenny och D och Sofie och J kommer också. Det blir middag och lite planering inför nästa helgs vandring, och denna gången hoppas jag verkligen det blir av! Vädret är ju som sagt lite ostadigt och vi ger oss inte ut om det är risk för regn, i så fall får det vänta. Men jag längtar verkligen ut så jag hoppas det blir bra väder. Det är synd att Markus inte har någon semester för det gör att man blir så begränsad i planeringen, men det är förstås mest synd om honom. På söndag ska han i alla fall hitta på något riktigt roligt för han och Fredrik ska upp till Göteborg och se Metallica! Jag blir därmed ensam och ska se vad jag ska hitta på...jag gillar att ha lite tid helt för mig själv sådär någon gång gång ibland och jag gissar att jag kommer ligga i soffan och läsa kvällen lång, detta eftersom jag snart är färdig med min tredje Paulo Coelho-bok och längtar efter att få börja läsa Twilight-serien igen. Hihi, jag får nästan en pirrande känsla i kroppen när jag tänker på det, jag verkligen älskar de böckerna! (Lite fjantigt, jag vet. ;-)) Sen kommer jag nog se om jag inte kan göra lite jordgubbsmarmelad och kanske baka ngt, vi får se, men marmelad blev jag så sugen på när jag hörde att Frida och Kristofer gjort en hel massa marmelad eftersom de varit och plockat jordgubbar! 

Nu blir det en powerwalk!

1 kommentar:

  1. Hej!!
    Åh så härligt det låter! - Och så fin er stuga ser ut att vara. Myyys! 20 grader i vattnet?! Det hör ju till ovanligheterna! Haha!
    Hoppas allt är bra med dig vännen! (men det verkar det ju sannerligen vara =D )
    Många kramar!

    SvaraRadera