fredag 15 juli 2011

Veckan som varit...

Jag har inte bloggat på några dagar nu, även om jag kanske egentligen velat. Lusten har helt enkelt uteblivit. Inspirationen har saknats.
Nu tänkte jag i alla fall klottra ner lite om vad som hänt i veckan, vilken har varit lugn, men väldigt trevlig. I tisdags tog jag bussen till Malmö för att träffa bästaste Jenny hemma hos henne och D. De bjöd på fika och vi satt och snackade hemma i deras kök i ett antal timmar innan Jenny behövde ge sig iväg och jag begav mig hemåt efter en liten vända inom Entré, som inte gav ett smack, jag gillar inte det köpcentret, urtråkigt är min beskrivning av det. Faktiskt. Däremot var träffen med Jenny precis lika trevlig som alltid!

I onsdags begav jag mig också till Malmö på förmiddagen, fast denna gången med tåg. Vädret bjöd på regn och rusk och när fina Linda mötte upp mig på stationen bestämde vi oss för att skjuta upp planerna på solande i Västra hamnen till en annan gång ;-) och begav oss istället till IKEA. Inte mig emot! Vi fikade (så klart) en lång stund i deras restaurang innan vi gick ner på första våningen där ju allt det roliga finns! Vi fick båda med oss lite hem, mest jag för Linda hade visst varit där bara någon dag innan, men inte mer än jag kunde ta med på tåget hem. Det var en mycket trevlig dag och mycket gott snack!

Igår ringde klockan 05.00 och jag gick upp och gjorde mig i ordning för att ge mig iväg. Jag var och auskulterade på en privatklinik som en av mina kursares föräldrar äger och jobbar på och där min kursare jobbar som sköterska under sommaren. Det var fantastiskt trevligt där och jag fick en bra insyn i hur det kan se ut en vanlig dag på jobbet, även om det tydligen var en ovanligt lugn dag. Detta var iofs bra tyckte jag eftersom det då fanns tid för lite inflikade frågor emellanåt. Tack igen J för att jag fick komma, det var verkligen roligt!

Eftersom jag hade haft en tidig morgon igår gick jag och lade mig tidigt och somnade bums. Jag sov länge och när klockan ringde vid 8 var jag skönt utvilad. Jag hade en lugn morgon framför Nyhetsmorgon och nu har jag precis duschat efter en härlig löptur i regnet och styrketräning hemma, magen och gumpen fick sig en rejäl omgång så jag lär vara mör imorgon (hoppas jag i alla fall!). ;-)
Ikväll ska Markus och jag in till Lilla torg och träffa lite kompisar och imorgon ska jag fira Markus för sin examen och det nya jobbet, äntligen, men vad vi ska göra skriver jag inte...;-) Får berätta senare!

Nu ska jag slänga mig i soffan och krypa under filten, det är ju verkligen väder för att ligga inne och kura. Kaffekoppen kommer fyllas med nybryggt kaffe och Ljudet av ditt hjärta ska läsas klar. Sen är det dags för fjärde och sista Twilight-boken. :-)


Ha en fin fredag, passa på att njuta trots regnvädret!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar