onsdag 27 juli 2011

Hemma i Lund, igen

När Markus och jag kom hem från Åhus i söndags eftermiddag/kväll ringde Kristofer och frågade om jag kunde/ville komma till Höör och vara barnvakt ett par dagar. Anledningen var att de skulle ha en kille där och jobba på huset och då var det bra att Kristofer kunde vara med och jobba så att det blev lättare och mer gjort. Naturligtvis ville jag det, trots att jag var ganska nöjd med att ha kommit hem till lägenheten, men på måndag förmiddagen begav jag mig alltså till Höör och igår kväll kom jag sen hem, igen. Det var härligt att få en dos av lilla Henry, som jag saknat så, och vilken goding han är! En riktig vilding är han med full fart under fötterna, men också en riktig mjukis, framförallt när han har sovit, då har jag kunnat mysa med honom liggandes tung i famnen och jag har passat på att snusa honom i nacken och bara njutit. :-)

Veckan i Åhus var mysig och mormor och jag hade det bra i stugan trots det dåliga vädret. En dag var det fint väder (det var då jag bloggade sist) och en dag skönt att sitta ute trots den mulna himlen, men resten av tiden har det mest regnat och varit ruggigt. Vi har suttit  inne och kurat och tänt brasa och läst en massa. Det är mysigt det också, men inte när det egentligen borde varit 25-26 grader och full sol. Men, men, det där vädret är inte mycket man kan göra något åt!

Fick i alla fall badat två gånger...


Den fina gamla pumpen har kommit ut, men vi var för sent på det med plantering i baljan så det får bli till nästa sommar, antingen lite kryddor eller lite fin krasse som kan klättra.


När solen skiner lägger sig Balder på den upp och ner-vända "poolen" och väntar på att man ska sätta på vattenslangen, roligast är att jaga vattenstrålen, tycker han. ;-) 



När han inte får vara ute ligger han antingen och surar på golvet eller står han här i sin favoritstol och spanar ut över sitt revir. :-)



På fredagskvällen cyklade jag och Markus och jag upp till campingen där Markus farbror har husvagn. Kusinerna var där eftersom duktiga Malin spelade i Åhus beachhandboll (och hennes lag vann hela grejen, precis som de gjort förr, hon är så duktig, Malin!) och vi var ett helt gäng som satt och snackade i förtältet under kvällen. När gitarren kom fram och Isak (storebror till Malin) började spela och sjunga blev det mysig stämning och vi satt och sjöng långt in på natten medan regnet öste ner...

På lördagen var vi bjudna till Rigelejes camping och Markus föräldrar. Vi firade Markus pappa så Markus syster Sofie och hennes Kenneth var också där. Vi åt god mat och snackade en massa och vi fick en väldigt glad nyhet, som jag naturligtvis kommer berätta om, senare. ;-)
 
Idag ska jag träffa barndomsvännen Linda på stan och utöver det blir det nog inte så mycket mer än att läsa ut sista Twilight-boken och laga lite mat kanske, skönt. Det hade varit kul att shoppa men det får nog mest bli fönstershopping då för nu börjar det märkas att jag inte jobbat något  i sommar, det börjar sina på kontot...tråkigt, men samtidigt ångrar jag det inte. Sen finns det lite resurser om i fall det skulle knipa eller finnas något speciellt jag vill ha. ;-)

2 kommentarer:

  1. Mysiga dagar :) Märks att du njuter av ditt sommarlov.. det gör du rätt i :-) Kommer ju inte många chanser i livet som man kan ta ett helt sommarlov och glida ;) Kraam

    SvaraRadera
  2. Ja, jag njuter verkligen av varje dag och det är så härligt! Ni verkar också ha det mysigt, härligt med lillan och så kul med nya lokalen och ny inredning osv! Ska bli sååå spännande att kika in där sen! :)

    SvaraRadera