söndag 17 juli 2011

Köpenhamns-mys!

Ja, igår överaskade jag Markus med att bjuda med honom till Köpenhamn för en härlig dag med strosande på Ströget och god mat. Vädret var strålande och det var massor av folk i stan, så som det ska vara i en storstad under semestertider. Min plan var att bara åka in, äta gott och mysa runt på stan, som sagt, vilket var precis vad vi gjorde. Vi åt en god lunch på en restaurang och då fick Markus också en liten present i form av manschettknappar, så nu blir det till att köpa skjortor att ha dem i! ;-) Sen gick vi längs gågatan och ner mot Nyhavn och satte oss på kanten och dinglade med benen och tittade på folk. Efter mycket mer promenerande och varsin glass var vi trötta och bestämde oss för att gå mot stationen och ta tåget hem igen. Det är verkligen synd att man inte åker över oftare, även om det kostar lite med tåget så är det ju faktiskt inte så farligt och det är ju så himla mysigt! Vi hade en väldigt bra dag.




Idag tvättar jag och packar inför mina dagar i stugan nästa vecka. Mamma och pappa ska åka iväg några dagar och jag ska vakta vovsingen och lilla pippin Jakob. Mormor kommer vara där också och det är härligt att kunna umgås mycket med henne nu när jag är ledig! Det kommer bli mysigt. Hoppas bara vädret blir bra, det behöver ju inte regna i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar