tisdag 19 juli 2011

En liten hälsning från stugan

Ja, nu är jag i stugan tillsammans med min mormor och vaktar mammas och pappas hund Balder och deras fågel Jakob. Föräldrarna ska vara iväg några dagar och naturligtvis passar jag djuren här eftersom vi har trädgård här, på så vis kan Balder springa, och sen så slipper ju mormor vara ensam! 
Dagen idag har bjudit på underbart väder och jag har gått i bikini hela dagen. Två gånger tog jag cykeln och trampade ner till stranden, som vi har turen att ha bara ett par kvarter bort, och badade. Det var 20 grader i vattnet och helt ljuvligt. En cykeltur till affären för inhandlande av sommarens bär och glass och några fina promenader med Balder har det också blivit och jag har bara njutit. De lovade inte något fint väder denna veckan så en sådan här dag är så otroligt välkommen och man blir så glad. Att vara i stugan då är lycka!
Tyvärr har jag inte kameran med mig och inte heller tog jag med så jag kan ladda över kort från mobilen, så bilder får jag bjuda på när jag kommer hem igen.

På torsdag kommer päronen mina tillbaka igen och även Kristofer och Frida med Henry och Hugo tänkte komma hit då. På fredag efter jobb kommer Markus också, så det blir härligt! På lördag ska jag och Markus åka ett par mil ner för kusten och besöka Markus föräldrar i deras husvagn. Markus pappa fyller år i dagarna och vi är bjudna på middag, det ska bli trevligt!

Nu ska jag ta och läsa några sidor i Så länge vi båda andas innan jag och mormor bänkar oss framför Måns och Allsång på Skansen. :-)
Ha en skön kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar