onsdag 6 juli 2011

Ännu en skön dag

Idag vaknade jag i bättre tid, innan klockan ringde, trots att den var satt på en så pass tidig tid som 8.15. Skönt att komma upp tidigt. Efter en liten frukost på balkongen tog jag en promenad runt st Hans, härliga morgon! När jag kom hem bestämde jag mig för att ta en tur ner till stan, så jag bytte kläder och promenerade ner. Det blev en hel del vandrat där med (och lite inhandlat :-)) och sen promenerade jag hem igen. Mycket promenerande.
Väl hemma igen blev de lunch, dvs rester från igår, mmm vi grillade kyckling och hade en sallad till på kokta rödbetor och morötter plus vanlig sallad och grönmögelost, till det rabarberchutney blandat i créme fraiche. Mums! Nu är chutneyn slut så jag får nog ta och göra lite ny, det är ju så enkelt och så himla gott till grillat!

I eftermiddag när Markus kommer hem tänkte jag vi skulle åka till stranden, men det verkar ju som det mulnar på ordentligt. Typiskt...

Nu blir det i alla fall kaffe och jordgubbar på balkongen, naturligtvis tillsammans med Twilight... ;-)

1 kommentar:

  1. Åh så underbara beskrivningar gumman! Så härligt att läsa att du njuter så =) -och jag kan tillägga att vi är två =D
    Det känns inte alls som längesedan K6 började, och vi är redan här!? Kan knappt tro det... Underbart!!!
    Stooor kram!
    //Linda

    SvaraRadera