tisdag 5 juli 2011

Lata dagar...

Jag njuter, oj vad jag njuter! Sommarlov är det bästa som finns. Ibland tänker jag att jag borde jobbat denna sommaren eftersom det finns så mycket jag skulle vilja köpa och spara till, men sen kommer förnuftet tillbaka. ;-) Tiden då man kan vara ledig tre månader under årets bästa tid kommer aldrig igen, snart nog kommer jag jobba tillräckligt (och mer).

Under söndagen till måndagen var jag ju som nämnts gräsänka och eftersom solen lyste med sin frånvaro (...) låg jag inne och läste mest hela dagen förutom en liten cykeltur till affären och såg sen ett antal avsnitt av Sex and the City lite senare under kvällen. Det är inte ofta jag är ensam (vilket jag är väldans glad för!) men ibland är det lite mysigt och jag passade på att laga god mat och hade det bra.

Lyxfrukost med hembakad bulle - mums!


På kvällen marinerade jag kycklingfilé och stekte tillsammans med grilloumi. Till det hade jag potatissallad (på nypotatis förstås!) och hemgjord rabarberchutney.


Paj på färska jordgubbar, finns det ngt godare??


Idag vaknade jag inte förrän halv elva, och blev lite besviken att jag inte satt väckarklockan. Men antagligen behövde jag sova och för ovanlighetens skull märkte jag inte ens när Markus gick upp, vilket jag alltid gör annars. Jag har nog faktiskt blivit riktigt avslappnad under min lediga tid och det är väldigt välkommet. Idag har jag suttit på balkongen och bara njutit. Smoothies har intagits, Twilight-seriens första bok Om jag kunde drömma är halvt genomplöjd. Tänk att dessa dagar är här, på riktigt. När jag kan göra sånt som jag känner för och ta en kopp kaffe på balkongen utan att känna stressen över att jag måste in och fortsätta med plugget så fort jag druckit upp. Det är så otroligt skönt och emellanåt kommer jag på mig själv med att stor-le av ren förtjusning. Ledigheten gör mig så otroligt gott och allt känns så lätt, härligt och roligt.  



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar