fredag 29 juli 2011

Onsdag och torsdag

Ja, i onsdags hade jag bestämt träff med Linda ("barndoms-Linda") och vi hade prickat in en dag med fint väder och bestämde därför att köpa med oss lite gott och sätta oss i parken, vilket vi gjorde. Jag hade med en filt och där satt vi sen hela eftermiddagen och snackade och timmarna bara flög iväg! Det var en riktigt härlig eftermiddag och skönt att snacka av sig lite. :-)

Igår var det bestämt lunch-date med några kursare i Malmö på Thai thai eftersom de hade bra erbjudande nu under sommaren. Stället ligger nära skolan och därför har vi gått dit ett antal gånger tidigare år, varefter vi var ganska trötta på det ett tag. Men nu var det välkommet igen, framför allt var det billiga priset väldigt välkommet, haha! Efter det blev det fika en bit därifrån och vi hade en massa att prata om så även igår sprang timmarna iväg. Summan av kardemumman - en mycket trevlig eftermiddag, även igår!

Idag är det fredag och Markus och jag har inga planer för helgen mer än att bara mysa, äta god mat och ha det gott. Ikväll ska vi på bio bara vi två och se Harry Potter. Det är riktigt skönt att ha en helg utan planer eftersom alla andra helger varit uppbokade och kommande likaså. Ibland behöver man en helg på tu man hand och bara ta det lugnt, även om det är hur kul som helst att ha en massa planerat. Hade de visat fint väder för helgen hade vi nog gett oss ut för en liten mini-hajk, men det är inte så kul när det regnar precis.

Nu är Twilight-böckerna slut och det känns ärligt lite tomt efteråt...Jag vill inte börja läsa något nytt direkt för det är skönt att låta de gamla böckerna smälta in lite så nu får jag väl passa på att fixa med lite här hemma istället. :-) Redan har två fönster blivit putsade (vilket jag tills nu inte kommit till skott med...) Resten av dagen får vi väl se. Det är så skönt att kunna göra vad jag vill och vad jag känner för, helt fantastiskt!

Carpe Diem...






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar