lördag 30 juli 2011

Stimulans, tack!

Trots att det är jätteskönt att inte ha något planerat, så behöver jag saker att göra... Idag sov vi länge och Markus väckte mig (ja, hör och häpna!) 10.30. Som jag har sovit! Dessvärre har dagen flytit, dragit och segat sig fram utan att något vettigt gjorts, förutom en tur till affären för veckohandlingen. Jag avskyr sådana här dagar. Vädret är inte jättedåligt, men man vågar inte planera någon utomhusaktivitet för då kan man vara säker på att regnet kommer börja ösa ner, i samma sekund man går utanför dörren, så därför har vi stannat inne. Och jag tror jag blir tokig... Jag får kli i fingrarna och myror i brallan men inte en enda rolig idé poppar upp i huvudet. Speciellt svårt är det när endast jag har sommarkort och Markus bensinräkning redan är för hög med tanke på hur många mil han kör i veckan. Dött läge. Lund på sommaren - inte Sveriges hetaste ställe. Om man säger så. Så, nästa veckan säger de att det ska bli fint väder och jag funderar starkt på att hoppa på tåget mot Kristianstad och ta mig vidare ut mot havet. Man måste ju passa på. Nu, för att dämpa rastlösheten tänkte jag ta och läsa om Bilbo som jag hittade i bokhyllan. Det var ett tag sen jag läste den och eftersom de gör filmen nu kunde det vara kul att fräscha upp minnet. Markus frågade om det inte var dags att investera i lite nya böcker, men jag har ett par, tre som jag inte läst än, men är inte ett dugg sugen på dem nu, så de får faktiskt vänta.

Ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar