söndag 12 juni 2011

Fläderblomssaft och Paulo Coelho

Sommarlovet har haft en härlig start och dagarna springer fort iväg när man har kul! Eftersom jag har gjort en massa annat har jag inte haft så mycket tid vid datorn (och det är så underbart) och därav denna blogg-torka.

Onsdagens utvärdering var trots min negativa inställning till det, väldigt bra måste jag säga och jag är glad att det var så bra. Efteråt blev det som jag skrev tidigare, shopping (hittade ett par klänningar, en söt topp, en ring från Meloa :) och lite annat smått och gott! Det blev lunch på stan med fina tjejerna i klassen. Kvällens spex var helt okej men tyvärr inte lika roligt som de tidigare två jag sett, dock fanns där en hel del guldkorn och jag kiknade av skratt av vissa imitationer av lärarna och situationer som man kände så väl igen sig i. Efter spexet var det traditionsenlig bar-tömning i orala rummet på skolan och det var trevligt men då tröttheten hängde kvar blev jag inte långvarig.

I fredags begav jag mig till Höör för ett efterlängtat besök hos bror, Frida, Hugo och Henry. Oj vad jag har saknat honom! Han är ett sånt charmtroll så det är inte klokt! När jag skulle upp till mamma och pappa där jag skulle sova fick jag en härlig avskedspuss, haha, han är världens sötaste lilla kille! :) Det var mysigt att träffa mamma och pappa, det märks att det var längesen jag var där, och lilla Balder (föräldrarnas dvärgpudel) tyckte också det var längesen vi sågs för han blev helt utom sig av lycka när jag kom. Det är något fantastiskt med ett sånt välkomnande från en liten hund.

Igår var vi på 25-års fest hemma i Lund och firade en kompis lillebror, de var tre stycken som slagit ihop sig och hyrt lokal och det var närmre 100 personer där. Kvällens tema var discostil och jag passade på att rota fram gamla konståkningskläder och showkläder och kunde välja och vraka. Tema gör det alltid lite lättare att komma i stämning när där är många som inte känner varandra. Det blev en väldigt rolig kväll med mycket dans!

Jag passade också på att plocka fläderblommor när jag var i Höör som jag tog med mig hem och idag har jag gjort fläderblomssaft! Tydligen kom jag ihåg receptet fel och hade plockat för lite blomklasar så jag fick ändra lite i receptet, vi får väl se om den blir lika god ändå.



Resten av dagen har mest inneburit slappande och häng på balkongen med en (för mig) ny bok av min favoritförfattare Paulo Coelho. Om ni inte läst något av honom är det verkligen en författare jag rekommenderar, han är mest känd för sin bok Alkemisten som är en väldigt bra bok och denna gången är det Djävulen och fröken Prym jag läser och den är också riktigt bra. Jag gillar verkligen hans språk och sättet han skriver på. Sahiren är ett annat tips på en väldigt vacker bok han skrivit som jag varmt rekommenderar.


Nu är det dags att gå ut igen och se hur den här historien ska sluta, det är allt lite spännande! :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar