torsdag 16 juni 2011

Just an ordinary Wednesday

Fast det var ju inte en helt vanlig onsdag igår, det fanns ju saker att fira, och det gjorde vi. :-) En flaska Prosecco åkte in på kylning, vi fixade lyxiga toast med skivat ägg, räkor, kräftstjärtar, majonnäs, dill och citron och efteråt mumsade vi i oss söta, goda jordgubbar! Det var en mysig onsdagskväll igår och även om Markus jobbar finns det ingen anledning att inte utnyttja vardagarna för att göra mysiga och roliga grejer och lyxa till det!







I morse gick jag upp tidigt och tog upp tvätten som fick hänga på tork hela natten eftersom värmefläkten inte fungerade. För att inte störa andra som ville tvätta gick jag ner redan strax efter sju, men det gjorde inget, för sen kunde jag gå upp och lägga mig i sängen en stund framför Nyhetsmorgon innan jag ville gå upp. Jag gillar dessutom tidiga morgnar, när jag är ledig vill säga. :-) Jag tycker om att gå upp tidigt på sommaren, gärna gå ut och gå en runda, känna stillheten innan allt vaknat, njuta av sommarmorgonen som kan vara så vacker. Det blev ingen promenad idag, men väl en god frukost framför fortsättningen av Nyhetsmorgon. Tyvärr har det mulnat på annars hade det nog blivit lite balkonghäng ett tag, men istället tar jag nog och kokar mig en kopp kaffe och lägger mig i soffan och läser min bok, tills jag orkar ta tag i att vika tvätten!


I eftermiddag ska jag möta upp Kristofer, Henry och Hugo (vovsingen) nere på stationen, och sen blir det en tur på stan och kanske en fika på någon uteservering, om vädret tillåter!

1 kommentar:

  1. Så mysigt gumman!
    Nej aldrig mer K6, aldrig mer OSCE! Kan knappt förstå det. Bara den vetskapen får en att stråla ikapp med solen (en solig dag - haha).
    Vilken vardagslyx du beskriver! Klart att man ska passa på! Borde egentligen fira ALLA lovets dagar ;-)
    Hoppas du fick en härlig eftermiddag i stan med lille gudsonen, voffen och brodern din!
    MÅNGA KRAMAR!
    //Linda

    SvaraRadera