söndag 29 januari 2012

Cirque du Soleil!

Vi har nu kommit fram till söndag kväll och helgen är i princip över (och jag har precis avslutat dagens plugg...). Men det har varit en riktigt bra helg, en kul, trevlig, mysig och härlig helg faktiskt! Det var precis vad jag behövde, lite positiv energi (som jag också fått genom snälla kommentarer på förra inlägget, tack söta ni!).

I fredags fick vi sluta lite tidigare efter vårt första pass på ortodonti (=tandreglering) och helgen kunde inte börja bättre än så. :-) Jag hann hem för en snabb dusch för att sen tillsammans med Markus ta tåget tillbaka till Malmö igen varpå vi gick till Stures där vi skulle överraska fina Jenny för att fira hennes födelsedag som var i torsdags. Vi kom först, Markus och jag, och det var härligt att se hur glad Jenny blev när hon såg att vi satt där. :-) Vi åt en alldeles fantastisk middag, jag åt en Wallenbergare och den var så underbart god att det hade räckt med själva biffen, hjälp så gott!! Alla fick jättegod mat, stället var mysigt och personalen supertrevlig, jag kan verkligen rekommendera det (fast det är inte några studentpriser direkt...alls...). ;-)
Efter vi ätit promenerade vi genom stan hem till Jenny och D där vi hade ett trevligt avslut på fredagskvällen innan det var dags att ta bussen hem igen.

Igår tog jag ledigt från plugget och Markus och jag begav oss ner på stan på förmiddagen för ett par ärenden. Jag smet inom Meloa och fick tag på en av de sista suuupersnygga kavajerna som kommit in bara någon dag tidigare och som gått som smör, jag är så himla glad att jag köpte den, älskar den redan och vet att jag kommer att använda den väldigt mycket!
Efter att vi varit hemma en stund kom Markus syster Sofie och hennes K och hälsade på en stund för en fika. De vågade sig iväg trots att Sofie har en liten en beräknad till om en vecka, men ska man åka någonstans är väl Lund och hem till oss det bästa stället, vi bor ju ett stenkast från sjukhuset! ;-)
Efter de gått gjorde vi oss redo för kvällen då det återigen skulle bära av till Malmö för en middag på Plockepinn och sen till Arenan för Cirque du Soleil. Vi bokade biljetter för längesen och äntligen var det dags! Mamma, pappa och Kristofer och Frida kom ner till oss och lämnade Balder i lägenheten (på det viset behövde han inte vara ensam lika länge som om han fått stanna i Höör) och sen åkte vi alla ner till Malmö, jag och Markus åkte tåg och de andra tog bilen. Middagen på Plockepinn var lika bra som första gången Markus och jag var där (och det stället rekommenderas starkt det också!) och vi var alla väldigt nöjda och mätta innan vi sen åkte vidare till Arenan. Cirque du Soleil's Saltimbanco var det vi såg och den var helt fantastisk! Det räcker egentligen med ett enda ord: Wow! Det var roligt, hisnande och vackert, ni som inte såg den här showen, se till att boka biljetter nästa gång de kommer till Sverige, för det är något helt otroligt att se. Under Holiday on Ice-tiden satt vi ofta inne i Charlies husvagn och tittade på diverse Cirque du Soleil shower, Charlie är akrobat och hade naturligtvis bra koll på denna show som inte jag kände till. Jag blev helt såld redan då och nu har jag sett att alla showerna fortfarande går, men på olika ställen i världen och jag hoppas så att vissa favoriter kommer till Sverige.
Jag ska bjuda på ett klipp som är helt fantastiskt, ta er tid att se det, ni kommer inte ångra er, man kan knappt tro att de här människorna är på riktigt, så bra är de!


Cirque du Soleil - Quidam

Nu ska jag slänga mig i soffan och snart ska vi äta middag som Markus lagat och som luktar ljuvligt, det blir köttfärsgratäng, mums!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar