måndag 23 januari 2012

Första dagen i K8

Då har kurs 8 börjat och första dagen bestod endast av information. Det var en lagom lugn start på terminen och jag tog dessutom sovmorgon och kom inte förrän till uppropet klockan tio... Någon måtta får det ju lov att vara, och dessutom har de föregående så kallade "inspirationsföreläsningarna" inte varit särskilt inspirerande...
På lunchen stack några av oss iväg och käkade lunch ute på stan eftersom vi fick lite längre tid på oss än väntat och det var härligt att kunna sitta och snacka av sig igen! :-) Jag är så glad för vårt härliga tjejgäng, och den här terminen kommer bli toppen eftersom fem av oss går i samma klinikgrupp. :-)
Efter introduktionsföreläsningen gick vi alla som vanligt upp på kliniksal och började jaga patienter till de olika passen, suck, det är en jobbig och tidskrävande del av vårt klinikarbete. Efter lite blandad tur gav jag slutligen upp och begav mig hemåt...

I eftermiddag har jag passat på att njuta av att skolan ändå inte riktigt dragit igång eftersom vi ännu inte har någon teori att läsa, och har degat i soffan och tittat på film. Men innan jag cyklade hem tog jag en sväng inom Meloa och hämtade den suuuperfina necessären från Lisbeth Dahl som jag fyndade häromdagen, ooh så fint det kommer vara att packa ner saker i den nästa gång jag ska iväg någonstans! :-) Det är viktigt att kunna lyxa till det, även med de små sakerna.

Nu ska jag slänga mig i soffan en stund till, är ganska trött faktiskt, det sliter att börja skolan igen...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar