onsdag 25 januari 2012

Motstånd...

Plötsligt så fick jag ett sånt väldigt motstånd för pluggandet och skolan. Jag orkar inte. Jag önskar att jag var klar med utbildningen nu. Jag intalar mig hela tiden att det bara är ett och ett halvt år kvar, och visst, det är "bara" om man jämför med fem år, men fy vad det känns som lång tid just nu. Det känns inte bra att börja en termin med att vara så skoltrött, och jag trodde inte att jag skulle vara det, inte som nu i alla fall. Jag trodde att det skulle kännas ganska kul ändå, och det kommer det förhoppningsvis också att göra...men inte ikväll. Ikväll önskar jag att jag vore en färdig tandläkare och att jag inte behövde sitta här varenda kväll och helg som har blivit en sådan rutin, en termin till, två till, nej tre till. Jag är innerligt trött på det. Måtte det vara ett nederlag just ikväll, måtte jag hitta lusten snart igen. Måtte jag hålla ut till sommaren, så kan jag åtminstone få pusta ut ett tag, innan det är dags för sista året. Måtte jag orka...


7 kommentarer:

  1. Ush då! Inte för att det lär hjälpa (men jag skriver det ändå), SJÄLVKLART kommer du att klara en, två, tre terminer och du hade klarat mer därtill!! Du är ju snart klar gumman! 2013 är det slut och det är 2012 nu! WOW!!!
    Fasiken, släng böckerna i väggen, du har precis haft en veckas ledighet... Det är väl inte så konstigt om det känns tungt att gå tillbaka till plugget?
    Haha! Jag fasar inför min start =)
    Kram på dig gumman! Skickar en massa energi!
    Vi hörs snart igen om nästa masterträff!

    SvaraRadera
  2. Tack vännen, för energin och för peppen! Jag tror, eller jag vet ju såklart, att du gjort helt rätt med att strunta i skolan ett år (du har ju en väldigt bra anledning :-)) och jag tror nästan att jag borde gjort detsamma, tagit ett år ledigt... Och eftersom du gjort det kommer det förhoppningsvis inte bli så jobbigt för dig att komma tillbaka sen (dessutom har du ju oss där som kommer peppa och hjälpa!!). Det ÄR snart över, ja, fast nu känns det långt kvar, fortfarande idag alltså, sömnen tog inte bort motståndet, snarare spädde på det eftersom jag drömde om en massa patientsamtal och klödd!
    Nej nu ska jag försöka ta åt mig av dina bra tankar och sätta igång och plugga, sen blir det protetik i em. Vi hörs snart som sagt!! Kram!

    SvaraRadera
  3. Usch gumman, tänker på dig!! Men försök tänka positivt, snart är du färdig tandläkare...hur coolt som helst ju! Du kommer vara så stolt över dig själv när du är klar! Du fixar detta också!! Varma energikramar från mig o lilla Astrid!

    SvaraRadera
  4. Tack vännen! Ibland är det bara så jobbigt...du vet ju hur det är med pluggande. Men jag blir glad för peppen, det värmer! Och det gör era goa hälsnings-kramar också! :-) Kram tillbaka, och till lilla Astrid också!

    SvaraRadera
  5. Skickar över lite energi-kramar! Heja Klara!

    SvaraRadera
  6. Tack Emilia!:) Jag var inne på Meloa igår och fick riktigt skön energi i form av den sååå snygga kavajen, älskar den och jag känner redan att den kommer bli en riktig favorit! Man får unna sig lite ibland, så blir man faktiskt på bättre humör. :)

    SvaraRadera
  7. Åh vad härligt att den passade fint. Jag unnade också mig en sån, tror den kommer användas flitigt :) Håller verkligen med om att man får unna sig ibland. Jag är i Stockholm i helgen och har verkligen unnat mig denna helgen, och gud vad bra det känns att göra det :) Njut av söndagskvällen! Kram

    SvaraRadera