torsdag 19 januari 2012

Kurar inne...

Idag är det riktigt ruggigt väder här i Lund och jag ligger i soffan under filten och myser med tända ljus. Jag läser Midnight sun på datorn (den ofärdiga delen av Twilight-serien som inte kommit ut på bok pga att materialet läckte ut på nätet...) som jag tycker är riktigt mysig läsning. Jag skulle egentligen bege mig till Malmö ikväll för att gå på styling-kväll på Larsson och Lange med Jenny och Sofie, men efter dagens läkarbesök kände jag att jag inte alls var i form för att åka iväg någonstans. Istället unnar jag mig en dag i soffan med filmer och bok, som sagt. Känns tråkigt att inte kunna vara med och diskutera frisyrer inför bröllopet, men idag får det bli så. Man är inte alltid på topp.

I tisdags åkte jag till föräldrarna, och mamma och jag åkte iväg till en affär som ligger långt ut i skogen och som säljer mycket smide. Vi skulle titta efter en ljuskrona vi hittat och som Markus och jag ska få i förlovningspresent, men den fanns inte utan vi fick lägga en beställning så den läggs undan när den kommer in. Det gjorde egentligen inget att den inte fanns inne nu, vi har ändå ingenstans att ha den än så länge, men den är himla fin och det ska bli roligt att kunna hänga upp sen när vi har ett lite större boende. Men ja, haha, det dröjer ju ett par år. :-) Ett par mindre ljuslyktor fick följa med hem i alla fall och mamma köpte en lite större lykta att ha utanför dörren.
Jag stannade över till igår och vaknade av det underbara ljudet från Henrys stämma! Onsdagar passar mamma honom och det var ju klart att jag ville passa på att umgås med honom då! Lilla vattkoppspojken var hur pigg och glad som helst och vi busade och hade det mysigt hela dagen. Det är så fantastiskt häftigt med all nyfikenhet och lust att lära och härma, varje gång man träffar honom hör man fler och fler ord och små meningar. Kiknande små skratt och goa kramar bjöds det på och jag fick en massa härlig Henry-energi. :-)

Nu ska jag krypa ner under filten igen och återgå till boken, det är mysigt att kura inne när det är ruskigt ute...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar