fredag 20 januari 2012

Oh, baby, my sweet baby!

Idag har jag en riktigt härlig fredag, precis som jag önskar att den alltid kunde vara! Jag har både fått städat och fixat här hemma, cyklat ner en runda på stan och inhandlat lite smått och gott och sen suttit i soffan och sörplat kaffe och tittat på Dirty Dancing (därav rubriken, om det var någon som inte hängde med). Den filmen blir liksom aldrig gammal och jag kan se den hur många gånger som helst! Det är något som är så fantastiskt med dansfilmer, och Dirty Dancing är ju den bästa av alla. Det är roligt också eftersom det påminner mig väldigt mycket om hur det var för mig när jag skulle lära mig att dansa isdans med en partner som kunde det så otroligt bra. Det blev många felsteg för mig också, precis som för Baby och det var mycket (massor!!) nytt att lära sig. Och lyftet (som vi inom konståkningen kallar fish lift, av någon underlig anledning) har vi naturligtvis också gjort, både på golv och på isen. Det är faktiskt inte så himla svårt, jag lärde Markus hur han skulle lyfta och det gick finfint för honom också! :-)

Ikväll ska vi bara ta det lugnt i soffan och försöka plocka poäng i På spåret och imorgon ska vi på dop för lilla Astrid (Nina och Fredriks lilla söta dotter).
Jag har de sista lediga dagarna framför mig innan termin 8 börjar... Det ska naturligtvis bli roligt men det kommer nog bli en väldig massa plugg, har jag förstått. Tur att det går mot vår vilket innebär längre och ljusare dagar, och snart nog kommer värmen att komma med ljumma vårkvällar. Åh vad härligt det är att ha framför sig!

Ha en fin fredag!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar