söndag 22 januari 2012

Sista lediga dagen

Idag njuter vi av en riktigt lat söndag i soffan, dricker gott kaffe från Kahls (efter tips från Linda :-)), strötittar på diverse skidtävlingar och bläddrar lite i tidningar... Jag behöver nog inte skriva det för det säger sig väl självt att jag njuter som bara den!
Igår hade vi en mysig dag och dopet var riktigt trevligt! Lilla Astrid tyckte till en början att det var helt okej och tittade med förtjusning på alla lampor och uttryckte sin fascination i form av "ooh", haha lilla sötnosen! Men sen tyckte hon nog att det fick räcka. ;-) Vi blev bjudna på god mat och sen tårta och det var en riktigt trevlig eftermiddag, som sagt. Tack igen, Nina och Fredrik! :-)
På kvällen hade vi bokat bord på st Michels där Markus för en tid sen gjorde ett fotojobb, och som betalning fick han/vi en middag. Mycket trevligt.

Jag försöker verkligen passa på att njuta riktigt idag och jag tycker veckan ändå känts ganska lång och den har varit riktigt härlig. Men imorgon är det så dags för vårterminen och den åttonde terminen är det som står på tur... Det kommer så småningom bli dags för barntandvård vilket ska bli jättespännande, jag ser verkligen fram emot just den biten, det känns som en riktig utmaning och jag tror och hoppas att det kommer bli riktigt roligt (men också svårt!). Vårterminen innebär lite fler lediga dagar, med påsklov och annat och som sagt så går vi mot ljusare tider och varmare väder (så småningom i alla fall) och sen innan man vet ordet av så är det sommarlov. Nog för att det kommer att längtas en hel del dit men det kommer gå fort, det gör det alltid.

Nu ska jag fylla på kaffemuggen och återta platsen i soffan och fortsätta njuta av denna lediga söndag!

Det primära och permanenta bettet (bild från Wikipedia)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar