fredag 6 januari 2012

Fröken trött, det är jag

Och det för att det ordet är ständigt återkommande, vaaarje dag, heeela tiden. Jag är alltid trött, och jag är så trött på att vara trött hela tiden!! Igår somnade jag halv elva och nio timmar senare fick jag slänga av mig täcket för att jag skulle vakna till och inse att jag måste gå upp. Man kunde ju tro att jag skulle vaknat av mig själv efter sådär 8 ½ timme, men icke. Nu sitter jag här och gnuggar sömnen ur ögonen (halv nio, kom igen liksom) och huttrar, med filten om benen, stora sjalen om halsen och "torgvantarna" på... Det är lite sorgligt. Längtar tills det är kväll och jag får sova.

Idag är det mormors födelsedag och i eftermiddag ska jag ta tåget hem till föräldrarna där hon ska firas. Fina mormor, den bästaste mormodern i världen! 91 år blir hon idag och jag hoppas att vi ska få fira henne många födelsedagar till! :-)
Markus följer inte med för han blev hastigt och lustigt medbjuden på spa i helgen av hans kusin, härligt! Han åker på spa medan jag sitter här hemma och sliter med tentaplugget - var finns rättvisan?? Nåja, han gör helt rätt i att åka, det kommer nog bli jättehärligt för dem! :-)

Idag kommer fallen till vår munta...jag låter bli att titta lite till och håller tummarna hårt, hårt för att det ska vara bra fall... Nu...kanske jag kan våga kika.

Ha en fin dag!


1 kommentar:

  1. Hoppas att det var bra fall! Vi får höras om tider osv till halvtids-seminariet! Visst var det torsdag och fredag? Fortsatt lycka till med plugget!!
    Många kramar !!
    /Linda

    SvaraRadera