fredag 13 januari 2012

Looooov!!

Halvtidsredovisningarna är över och vi har äntligen lov! Redovisningen idag gick bra (det var ju egentligen bara en koll på vad vi gjort hittills och vad vi har kvar) och det är faktiskt bra att de håller koll på oss så att vi inte skjuter på saker för länge (inte för att Linda och jag skulle göra det, vi är ju snarare lagda åt det hållet att vi alltid undrar hur vi egentligen ska hinna och är oftast ute i väldigt god tid).
Vi slutade klockan tolv och jag gick ut i det underbara (fastän lite blåsiga) vädret, promenerade på stan, köpte underbara rosor på torget, och tog sen tåget hem till Lund... Här hemma har jag bara njutit, sörplat kaffe och tagit det lugnt. Det är så underbart och så konstigt och jag kommer ofta på mig själv med funderingar kring om jag inte måste plugga. Det är lika skönt varje gång jag inser att jag inte behöver göra just någonting! :-)

Imorgon skulle vi ju åkt till Höör och åkt skridskor med bror och familj, men det fick bli inställt eftersom lilla Henry fått vattkoppor. Han mår hur bra som helst, vilket ju är jätteskönt, men pga smittorisken får han inte vara på dagis. Vi kunde åkt till Höör i alla fall, men bestämde oss för att stanna hemma och bara ta det lugnt, och jag tror att det är bra, jag är i behov av att bara ta det lugnt och hur kul det än är att åka iväg så är det ändå lugnare att vara hemma. Så just nu är helgen oplanerad och det passar mig perfekt!

Ikväll ska Markus träffa sina killkompisar och jag ska laga lite god mat och mysa i soffan framför en film (eller två). Jag välkomnar helgen och ledigheten!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar