söndag 20 november 2011

Dimman ligger tät...

...över Lund idag och vägrar släppa taget. Det är riktigt innesittarväder, men trots det har jag både varit ute och sprungit, putsat ett fönster (ja, det är skönt om man kan ta lite i taget) och fixat lite med växterna på balkongen. Duktiga flickan inom mig ler belåtet... ;-)
Ett par av pelargonerna sattes i krukor och fick flytta in från balkonglådan till köket, jag tänkte att jag skulle se om de ville övervintra, vi får väl se om de vill det.


Min marguerit har varit riktigt envis i höst men nu kände jag ändå att det fick vara nog och bytte (äntligen!) ut den mot mina ljung som jag köpte i september och som sen stått hos bror och Frida ett tag och sen på balkonggolvet här och väntat på plantering. Jag vet, det var så dags nu när snart snön kommer, om den nu gör det? Gjort blev det i alla fall och eftersom där fortfarande fanns fina blommor kvar på margueriten fick några komma till undsättning och sattes på bordet här inne.



Vi hade förresten en helt underbart slö dag här hemma i soffan framför de tre första Twilight-filmerna varpå vi sen såg den fjärde på bio! Breaking dawn's första del var helt okej och jag gillade den generellt, förutom en scen som var riktigt fjantig och som förstörde det hela lite grand. Synd, men som sagt, i det stora hela gillade jag den ändå. Jobbigt att man måste vänta ett helt år innan nästa visas på bio. Den är ju redan färdig...

Idag är det annars plugg som gäller, psykologi handlar veckans fall om, och det gillar jag så det är helt okej. Men jag är så väldigt sugen på att krypa ner under filten i soffan och mysa! Lika bra att jag pluggar på lite här så att jag sen kan göra det. :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar