söndag 13 november 2011

Pepparkaksbak!

Jodå, kameran följde med igår och jag tänkte jag skulle bjuda på lite bilder från stora bakdagen (den viktigaste inför julen)! Det blir inget långt inlägg med text för jag märker hur slö jag är i huvudet och det känns som om hjärnan är potatismos. Det har blivit en lång dag med plugg och nu lägger jag ner för jag får inte in mer i skallen ändå! Men, innan jag hamnar i liggande läge i soffan - lite bilder, som sagt. :-)

Den underbart goda degen!

Fullt sjå i köket


Mamma lägger upp färdiggräddade kakor för avsvalning

Efter nästan fyra timmars bakande...



Resultatet: en hel hög fantastiskt goda kakor!

Nu har vi så det räcker för den här julen. Ska nog hämta med mig några att knapra på i soffan. :-)
Ha en fortsatt fin söndagskväll!

2 kommentarer:

  1. Hej vännen!
    Så mysigt ni måste ha haft det!
    Läste dina tidigare inlägg och hoppas verkligen att du mår bättre nu! Det där med mastern, det tar vi oss igenom tillsammans, så lägg de stresstankarna på hyllan (försök iallafall). Vi är ju två (eller tre ;-)) som hjälps åt med det.
    Vi hörs i veckan om nästa träff! Jag försöker skumma artiklarna tills dess, men låt du bli om du inte hinner, så kan jag ju sammanfatta dem istället (du kan ju läsa dem vid ett senare tillfälle, för jag vet ju att du 'vill', men man kan inte hinna allt och du har att göra så att det räcker).
    Men vi hörs sen som sagt!
    Många kramar och energikickar kommer lastat!
    //Linda

    SvaraRadera
  2. Underbara vän! Ja, lite bättre känns det nu, de tär inte så mkt mastern, men den gör ju att det blir "mer", men det fixar vi, klart! Så bra att vi är "tre", det gillar jag! :-) Jag får se om jag hinner läsa artiklarna, annars tar jag det senare, som sagt. Kraaam!

    SvaraRadera