söndag 6 november 2011

Så var det söndag...

...och de två master-veckorna är redan förbi. Vi är redan inne i november och nästan alla löven har fallit. Det är väl lite som vanligt men jag säger det ändå, jag kan inte förstå hur tiden kan gå så fort? Det var ju sommar nyss.
Än så länge har hösten varit snäll mot mig. Visst det har varit grått och dimmigt men eftersom det fortfarande är så "nytt" och träden har bjudit på vackra färger så har jag inte lidit speciellt mycket. Jag brukar se på hösten med fasa, för det känns som att allt är så jobbigt, mörkt och trist då, men egentligen är det nog faktiskt januari och februari som är de värsta månaderna. Då är man riktigt trött på mörkret och hela ens väsen längtar efter ljuset och grönskan. Nä, än så länge njuter jag av hösten och det ruggiga vädret som gör att man gärna kurar inne, tänder ljus och sveper en filt om kroppen.

Masterveckorna har varit bra, vi har kommit igång ordentligt och det har funkat riktigt bra att jobba, trots Lindas lilla pyre som inte alltid varit så nöjd med att bara sitta och titta på. Vi har fått underhålla henne emellanåt och jag har passat på att snusa in så mycket bebisdoft jag bara har kunnat. :-)

I fredags åkte jag till min kära "gamla" tränare, K, som jag hade när jag åkte singelåkning i Höör. Jag har alltid gillat henne och träffar henne gärna fortfarande. Att det blev en träff i fredags berodde på att min koreograf som jag och Dani (min gamla isdanspartner) hade när jag bodde i Budapest var på besök. K blev introducerad för honom för några år sedan genom en tränare från Ungern som både hon och jag åkt för och sen började hon bjuda in honom (koreografen) till hennes nuvarande klubb för att få hjälp med dansträning och koreografering. P - koreografen, är en väldigt speciell, och väldigt fin person och jag klickade direkt med honom, trots stora språkförbistringar (jag pratade inte så bra ungerska till en början och han pratade väldigt lite engelska). Det var en härlig person att ha nära där nere och sen är han ju en fenomenal dansare och det var otroligt roligt och inspirerande att få jobba med honom. Det var härligt att ses igen, även om vi alla tre var väldigt trötta - det var ju fredag.

Jag har denna bilden på mig och P inramad hemma, och många tittar lite undrande på den. För att göra det hela solklart berättar jag nu att min kära P inte är ett dugg intresserad av töser, så var det sagt! ;-)

Igår spenderades förmiddagen framför datorn med plugg och när eftermiddagen kom begav vi oss till Höör för att hälsa på bror Kristofer, Frida och Henry. Först blev det en liten sväng inom våra respektive föräldrar och saker lämnades av och byttes mot annat. Jag fick med mig bla pappas supergoda saft och ett helt gäng frusna fläderblommor som jag tänkte göra mer saft på. En kort gos-stund blev det med lilla vovsingen också, inte tillräckligt egentligen men det blir mer nästa helg!
Nere hos bror sen hade vi en jättehärlig kväll! Fridas syster A var också där och vi fick supergod mat, lekte och mös med Henry, som vi saknat så, och fick pratat en massa. Det var underbart när vi kom och gick ur bilen och såg Henry och Frida i tvättrummet, vi vinkade och fick ett härligt leende och vinkningar tillbaka från den finaste lilla gudsonen! Underbart att inse att han faktiskt kommer ihåg oss! :-) När Markus lyfte upp honom var han ändå lite blyg och sträckte sig mot mig som fick ta över och jag fick en så go' kram så det var inte klokt, som jag njöt! :-)  Tack igen för en riktigt mysig kväll!

Idag har det varit en seg dag. Jag kände att jag behövde plugga lite till och det har jag väl gjort men om det gett något vet i tusan. Nåja, jag har försökt i alla fall. Sen har det faktiskt blivit en tur uppe i st Hans med nya löparskorna och det var verkligen skönt. Dessvärre märkte jag hur otroligt dålig min kondition blivit vilket var en aning deprimerande, men det är bara att göra något åt det!
Har försökt plugga lite till nu i eftermiddag men är så trött att jag gav upp. Nu blir det soffan istället med ny tidning som jag fått hem i brevlådan och som ska inspirera mig!

Ja, nu längtar jag till julen, tro det eller ej!

Ha en fin söndagskväll! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar