fredag 11 november 2011

Pustar ut

Fredagskvällen är äntligen här! Som jag har längtat efter denna fredag... Efter ett tufft pass nu på eftermiddagen, på många vis, känner jag att jag än mer kan njuta av att klockan snart är sju, jag sitter och sörplar kaffe för att inte somna om en halvtimme och vara riktigt tråkigt sällskap, och att jag får lov att bara njuta och slappna av ikväll.
Älskling har varit och handlat hem godsaker och fixat, allt för att göra mig glad. Ikväll ska vi mysa och det är så jag helst spenderar min fredagskväll - hemma i soffan med älskling och lite god mat.

Imorgon ska jag hem till föräldrarna, det är dags för årets stora pepparkaks-bakdag! Jag, mamma och mormor ska baka, pappa kommer sköta ugnen. Degen är ett recept som funnits i släkten länge och är (naturligtvis) den godaste som finns. Självklart får man äta deg medan man bakar, och tur är väl det för det går inte att motstå! Mamma gör den ikväll och sen får den ligga till sig i kylskåpet i natt. Det är en rejäl sats som ger ca 500 pepparkakor, och det ska ju vara många, speciellt när man är så pepparkakstokiga som vi! Kanske kameran följer med imorgon och i så fall bjuder jag på lite bilder sen. :-)

Nu tänker jag lämna datorn och lägga mig i soffan och mysa, innan vi ska äta lite gott, njut av fredagen vänner!

Idag är en speciell dag, det måste ju faktiskt nämnas - 11/11-11, det är ganska häftigt ändå...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar