måndag 7 november 2011

Min första...

Det har varit många "min första" i livet och precis så ska det ju vara! Gärna ska det vara många och helst ska det  komma nya även när man blir äldre. Jag hade en idag, min första rekvisition till tandteknikerlabbet skickades in idag! :-) Jag har preparerat en tand (på världens bästa och goaste patient) för en krona och idag blev den färdig, avtryck togs (de blev bra på direkten - yay!) och jag kunde skriva min rekvisition, min allra första och det känns riktigt härligt! Extra roligt var det att allt gick så bra eftersom jag kände mig så nervös tidigare idag. Jag visste att jag egentligen inte behövde vara det, men det är inte så jag fungerar. Mina nerver lever sitt eget liv och jag har ett helt gäng fjärilar som bor i min mage och som fladdrar runt frenetiskt alltför ofta. Men, som sagt, det gick bra idag och jag känner mig riktigt glad för det! :-) Dock har anspänningen (eller om det är mörkret, eller vad det nu är) gjort att jag är helt färdig ikväll och det finns inte någon mening att plugga inför duggan för jag lär mig ingenting och hjärnan känns som gröt. Trött och frusen känner jag mig och jag myser med stora gosiga tubsjalen runt halsen och vetekudden ligger i knät. Jag känner mig dock inte riktigt nöjd med detta utan tänker utöka myset med att ge upp för kvällen och pallra mig bort till soffan, krypa ner under filten och vänta på att CSI ska börja.

Ha en fin kväll!


1 kommentar:

  1. Åh så spännande!!!
    Klart att det gick bra ;-)
    Du måste berätta sen!

    Vi ses imorgon vännen!
    (Linda)

    SvaraRadera