torsdag 24 november 2011

En månad till julafton...

24 november, och vi kunde nog inte ha tråkigare väder! Nu längtar jag efter frost och kalla klara dagar med hög luft, snö som singlar ner i små torra flingor, och lägger sig i tjocka lager så att man kan ut och åka pulka, busa i snöhögarna och göra snöänglar... Men det är väl lite tveeggat med snön, eftersom man har nära och kära ute och far på vägarna varje dag och då det brukar ställa till det för skånetrafiken (skånetragiken)...
Meen, i alla fall...jag tycker om snön. Och så vill jag att det ska frysa på sjöarna så att man kan ut och åka skridskor på Ringsjön!






Imorgon är det äntligen fredag, härligt! Förhoppningsvis orkar jag baka lite lussebullar när jag kommer hem från skolan imorgon, det är ju dags för det nu och som jag har längtat! På lördag blir det plugg och putsning av de andra fönstren och på söndag ska vi fira Markus lillasyster som fyller år idag!


Jag längtar...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar