fredag 8 april 2011

Blåsdag

Jäklar vad det blåser ute idag!! Som tur är skiner solen och gör det lite bättre i alla fall. Fredag, fredag, fredag, som jag har längtat efter denna dag. Ibland går veckorna så fort att man hinner inte blinka innan det är helg igen men denna veckan har gått långsamt och jag har längtat efter fredagen sen veckan började. Fredagarna är inga roliga dagar i skolan och även om jag längtar till fredag klockan 17.00 så är det inte med speciellt mycket glädje jag tar mig ur sängen på fredagmorgnarna. Allt pga schemat. Idag skulle vi dessutom göra ett diagnostiskt test på skills lab och vi fick fallet igår eftermiddag varpå vi satt ett gäng och diskuterade över facebook hur och vad vi skulle göra. Det tog hela kvällen och det irriterar mig fantastiskt mycket att vi behövde sitta så länge eftersom det innebär att vi inte alls är introducerade i hur saker görs i praktiken utan vi sitter där med Oscars hela och fina tänder. Men, men...

Idag blir det en lugn hemmakväll i soffan med tacos och lite gott vin i glaset till det. Imorgon ska det tvättas och pluggas (blä) men på kvällen blir det en välförtjänt, härlig kväll med min kära J och hennes D först hemma hos dem och sen med fondue på Elysee i Malmö. Det blir nog en fin-fin lördagkväll!

De senaste dagarna har det blivit bra mycket grönare ute, det syns på gräset och det syns på vissa buskar och det är ju bara så underbart. Jag brukar följa knopparna på kastanjerna som vi har utanför köksfönstret, de har verkligen blivit stora och fina nu, men nu längtar jag bara till allt exploderar för det är ju så underbart! Magnolian är på god väg, denna fantastiska blomma, jag vill bestämt ha ett magnoliaträd i min framtida trädgård för det är ju så vackert! Men det dröjer väl ett tag till innan allt kommer på riktigt, för det gör ju så ont när knopparna brister...


"
Ja visst gör det ont när knoppar brister.
Varför skulle annars våren tveka?
Varför skulle all vår heta längtan  
bindas i det frusna bitterbleka?
Höljet var ju knoppen hela vintern.
Vad är det för nytt, som tär och spränger?
Ja visst gör det ont när knoppar brister,
ont för det som växer
och det som stänger."
 
Jag måste verkligen ut och ta lite fina bilder på det spirande livet där ute, sen ska jag dela med mig! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar