söndag 17 april 2011

Påsklov!

Mmm, jag njuter av denna söndag eftersom jag kan vara helt ledig! Påsklovet är efterlängtat och välbehövt då mitt humör den senaste veckan varit hemskt. Allt gällande skolan har känts otroligt jobbigt och minsta lilla grej har irriterat mig. Det är hemskt när man känner så...Men när fredagseftermiddagen kom så rann allt av mig och jag kände mig som mig själv igen, tack och lov!

Igår blev det en tur ner på stan trots det tråkiga vädret. Vi kikade på alla som sökt till Idol och stod och köade utanför AF-borgen, tänk så mycket förväntningar de måste ha haft. :-) Det blev en smarrig fika på Ariman och under tiden kom regnet så vi blev inte så långvariga utan begav oss ganska snabbt hem igen, men först inhandlades ett par skor som jag hittade på Din sko's barnavdelning, bra fynd! Det blev lite plugg innan vi lagade till en god middag, helstekt fläskfilé med klyftpotatis, stekta champinjoner och himmagjord bearnaise! :-P Markus har gjort bearnaise en gång tidigare och då blev den helt perfekt, den här gången skar den sig, men med lite bra team work fick vi ihop den igen. Det var bara att vispa ihop ett par nya äggulor fluffigt och sen vispa ner smält smör och sen den skurna såsen - vips (eller visp??), så blev det bra!

Idag är jag som sagt helt ledig och jag njuter som bara den! Jag har gått runt i lägenheten och myst med kaffe i favoritkoppen, passat på att måla naglarna (för en gångs skull) och bara gjort sånt jag känner för, härligt. Ikväll ska vi inviga grillsäsongen med lite grillad kyckling, mums, jag har längtat efter grillning, borde gjort det mer under vintern, det är ju så mysigt! Det gjorde vi nästan jämnt när jag jobbade i Holiday on Ice och vi bodde i husbilen, alla satt ute med sina grillar samlade och efter maten gjorde vi en eld i någon av grillarna, det var hur mysigt som helst. Då var inte zigenarlivet helt fel!


Så här såg ljusen ut som jag satt fram häromdagen, det var nog varmt i fönsterkarmen (och dålig kvalitet på ljusen?!).




Ja, jag vet, det saknas något grönt...men gott var det ändå!
Lite påsk-fint måste man ha, påskris brukar jag sätta fram, fast lite konstigt är det, med ett gäng kvistar i en vas...men fint blir det!




Ibland är det bra med små fötter, barnskor är billiga! ;-)
Nu ska jag fortsätta med mitt mysande, ha en go' fortsättning på denna härliga söndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar