tisdag 19 april 2011

Grattis!!

Idag är det verkligen ingen vanlig dag, det är nämligen vårt kära lilla gudbarns 1 årsdag! I morse/förmiddags fick han grattis och lite sång genom telefonen från mig men det var en arg liten födelsedagsgris eftersom han inte fick leka med telefonen när far hans pratade i den...haha, det är en bestämd liten man det där! Goding!:-)

Kring lunch kom mamma och lilla Baldis (mina föräldrars hund, Balder) ner och hälsade på, jag hade middagen klar, det blev spenatsoppa med kokt ägg - en favorit hos både mor min och mig! Pannkakssmet hade jag också gjort men vi blev så mätta så vi fick vänta med pannkakorna till efter vår tur på Nova, det var nämligen där vi spenderade eftermiddagen. Ett par skor var blev det (jaa, även mamma med sina små fötter hittade skor, visserligen på Din sko's barnavdelning men ändå, funkar det så funkar det!) samt ett par saker till det lilla födelsedagsbarnet som vi ska fira på måndag då det blir kalas. :-) Det ska bli fantastiskt kul att gå på barnkalas!

Idag jobbar Markus kväll som vanligt på tisdagarna och jag tycker det är hemskt tomt här hemma. Jag brukar kunna tycka att det är rättså skönt att vara ensam ibland, men eftersom vi såg en hemsk film i söndags och jag är väldans så mörkrädd så är det lite jobbigt idag. Ja...jag är lite dum som ser skräckfilmer trots att jag är en sådan fegis men konstigt nog är det ändå något som lockar med det där kusliga. På fredag blir det dock värre för då ska Markus och F ut på hajk och sova någonstans i skogen och jag får sova själv hemma, det ogillas skarpt, men det får gå. ;-)
Nej, nu ska jag ta tag i lite tentaanteckningar (det gäller att vara ute i god tid)!

Födelsedagsbarnet!

1 kommentar:

  1. Grattis grattis till den lille ettåringen! SÅ söt! Haha! Man ska ha humör och veta vad man vill, bra jobbat lille H! =)

    Det verkar som om du har haft en härlig dag gumman! Så skönt!

    Lycka till med tenta-anteckningarna! Jag ska ta tag i mitt liv snart, jag med :P
    Soffpotatis.. OCH glidare... that's what I've become.. Detta bådar inte gott... Kroppen har börjat inbilla sig att det är sommarlov (oh no!) :P

    Många många kramar!!!

    SvaraRadera