tisdag 26 april 2011

Ledigheten är över för denna gången...

...men kommer snart igen! Eller ja, nästan snart, om 6 veckor ungefär. Då är det lång-ledigt dessutom, inte som detta, alldeles för korta påsklov! Det går fort när man har roligt, och det har vi haft, påskhelgen i Höör var riktigt härlig, och det blev ett fantastiskt kalas igår, det tyckte nog inte minst den lilla födelsedagspojken. ;-) Sååå mycket och fina presenter han fick, att han sen antagligen hade nöjt sig med de fina ballongerna och den goda tårtan är ju en annan sak, paket SKA man få när man fyller år! Av oss fick han en pool som han kan plaska i på gräset i sommar, lite leksaker att ha i och ett set med sommarkläder.

Eftersom Kristofer och Frida behövde fixa med saker i huset (som inte är riktigt färdigt) och med maten inför kalaset passade jag Henry, så jag har passat på att mysa riktigt mycket med honom nu när jag har haft möjligheten. Det är som sagt ett bestämt litet barn och man får känna på hur det är att vara småbarnsförälder - det var minsann full fart hela tiden, tidiga morgnar och fullt ös! Det är fart under fötterna på en 1-åring, och det ska hända saker hela tiden. Men det ÄR ju så mysigt! :-)
Nya gungan provas


Henry och mamma/farmor
Även de större pojkarna tyckte det var kul med de nya leksakerna

Henry är snabb och tar en vindruva från tårtan efter ljus-blås

Nu är vi igång i skolan igen så det är back to business med plugg och annat som man struntat i helt och hållet de senaste dagarna. Jag hoppas innerligt på ett lätt fall på torsdag men vågar inte tro att det ska bli så, det är ju trots allt K6...

Det är verkligen sommarkänsla ute, helt fantastiskt vilket väder! Hoppas så att det håller i sig, eller kommer igen, jag vill ha en riktigt fin sommar...Jag längtar efter solbränd hud, solblekt hår, fågelkvitter tidiga morgnar, doften av grill ljumma kvällar, känslan av varm sand mellan tårna, i can go on and on...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar