onsdag 6 april 2011

Hur ska det gå?

Idag har det varit klinik (parodontologi) och sen i eftermiddag var det återkoppling på osce och sen föreläsning till 17.00. Det är tungt att sitta och lyssna och skriva när det är så sent på dagen och man är trött. Föreläsaren vi hade idag är dessutom väldigt förtjust i att ta med så mycket det bara går och i ett högt tempo så man får verkligen skriva febrilt för att hänga med. På lång-lunchen tog Linda och jag tag i att leta upp vår handledare vi hade till vårt kandidatarbete för att diskutera lite kring det kommande masterarbetet och hur vi ska gå till väga eftersom vi inte kommer läsa tillsammans längre efter denna terminen men ändå vill skriva ihop. Det känns tråkigt att Linda inte ska gå kvar i klassen, hon kommer vara mycket saknad, men det får gå eftersom det är pga den underbara anledningen att hon är gravid!! :-) Nu har det börjat synas och det är ju så kul för det är så fint med gravid-magar tycker jag! Jag har ju vetat om den glada nyheten väldigt länge, och jag har fått välja mina ord noga ibland. ;-) Det kan vara svårt att vara tyst om sånt som är roligt! Nu vet i alla fall folk i klassen om det så nu går det att prata om det lite mer. Men, åter till vårt möte med handledaren...Linda kommer vara mammaledig ett år men vi vill skriva ihop ändå och trodde inte det skulle vara ett problem. Något problem i det hela kunde inte heller vår kära handledare se, men när vi pratade med personen som är ansvarig för våra masterarbeten (masterutbildningen?) så lät det däremot annorlunda. Han hade dock inte jättebra koll på saker och ting och skulle kolla upp om det skulle kunna gå. Vi vill verkligen skriva ihop, dels för att vi redan gjort kandidatarbetet ihop som vi vill fördjupa oss i eller gå vidare med, men också för att vi vet (efter ett par års erfarenhet) att vi jobbar väldigt bra ihop och är väldigt lika i allt vad gäller ambitioner och generellt hur vi tänker. Att vi stressar lika mycket är väl kanske inte så positivt men det andra överväger definitivt. Att vi dessutom har lika (torr) humor underlättar också det hela! ;-) I vilket fall som helst så hoppas jag VERKLIGEN att det löser sig. Jag vill absolut skriva med Linda och jag vill inte skriva själv, det skulle kännas allt för jobbigt tycker jag, att behöva dra allt själv, men visst, allt går bara man lägger manken till...

Imorgon är det basgrupp (där vi redovisar veckans fall och sen får ett nytt att skriva hypoteser och annat om) och sen kommer Colgate på besök. Det är alltid lika välkommet (speciellt när tandkrämen håller på att ta slut) eftersom de bjuder på goda lunch-baguetter innan och sen ger oss en goodie bag efter (den mycket korta) föreläsningen. Att vi blir köpta? Nej då, inte alls. ;-) Man kan ju använda vad man vill och vilka produkter man tycker är bra, men så länge jag är en fattig student tycker jag som många andra att gratis är bra! :-)

Nu ska jag läsa igenom den korta text jag fått ihop till fallet (sååå skönt med lite "ledigt" denna veckan!!) och sen blir det kvalitetsnjutning i soffan!

3 kommentarer:

  1. Nä, vad roligt att Linda är gravid :)Antar att det är den Linda? :) Du får hälsa och gratta. Då förstår jag att du blir ännu mer sugen ;)

    SvaraRadera
  2. Ja det är den Linda! :-) Jag ska hälsa och gratta! Jo, nog blir man mer sugen alltid, ibland blir man arg på sig själv för att man har sina principer, men, men, den tiden kommer, eller hur?? ;-)

    SvaraRadera
  3. Jaa, den tiden kommer och då kommer den vara lika fantastisk oavsett när det än är :)

    Ha en härlig söndag!

    SvaraRadera