måndag 26 december 2011

Annandag jul

Så har både lillejulafton, julafton och juldagen passerat och annandagen är nästan över den med. Jag åkte till föräldrarna tidig eftermiddag på lillejulafton, som sagt, och då skulle det sista inför julafton fixas så det blev lite turer på byn och lite fix hemma. Storebroren från Tyskland kom hem tillsammans med den nyblivna fästmön och på kvällen kom både Markus, Kristofer, Frida och lilla Henry. Och så var mormor här förstås, lilla kära mormor! Med hela familjen samlad blev det traditionsenligt revben till middag, följt av granklädning till julmusik. Henry var väldigt förtjust i allt julgranspynt och ville helst hänga allt på ljusen. :-) Lilla trollunge! Sötast i världen är den lille prinsen!!

På julafton gick allt i ett, som det brukar, Markus var mest hemma hos sina föräldrar och jag mest hos mina och så hälsade vi på mellan varven, som vi brukar. Vi åt lutfisk och gröt och såg Kalle, en liten stund i alla fall, mest för lilla Henrys skull och det var väl kul i ungefär tio minuter, sen bestämde vi oss för att dela ut lite paket istället eftersom Henry med familj skulle åka vidare till Fridas familj sen. Paketen var väldigt spännande men till slut kunde det räcka så mamma och pappa fick öppna resten. ;-)

Juldagen tog vi det bara lugnt på och jag sov länge, mös framför granen och åt julgodis. På kvällen tog jag sen bilen in till Malmö och träffade finaste tjejerna och det var helt underbart att träffa alla mina vänner! Det är inte så ofta vi alla är samlade längre så de stunderna är verkligen guld värda! Dock var jag väldigt trött och skulle upp tidigt idag och plugga så jag körde hem ganska tidigt... Och idag har det blivit plugg som sagt, hela dagen lång, fram tills sena eftermiddagen då vi alla åkte ner till Kristofer och Frida där vi blev bjudna på mat (inte julmat, vilket var väldigt välkommet) och så fick jag busa och kela ännu mer med lilla prinsen. Han är en riktig liten solstråle den godingen! Så fort man åker ifrån honom saknas han!

Nu ska jag se om jag inte kan plugga lite till, men sen blir det nog tidigt i säng för att ta igen lite sömn från inatt.
Tyvärr har jag inga bilder att bjuda på då kameran har åkt till Lund med Markus som ska jobba imorgon stackaren...
Hoppas ni har en riktigt fin annandag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar