söndag 18 december 2011

Fjärde advent...

...och jag ligger i soffan och tittar på konståknings SM som mamma och jag egentligen skulle sett live i Malmö idag men pga lite sjukdom och julstress kom vi fram till att det nog inte var så bra att åka in ändå, hur gärna vi än velat. Det är ju faktiskt en ganska dålig helg att lägga SM på måste jag säga, så här nära jul, men, men.
Jag som hade min pluggdag igår tar det lugnt idag (eller ja, jag har pluggat en timmes tid idag också men det räknas ju knappt). Även om jag tänker att det hade varit väldigt bra om jag kunde börjat tentaplugga så smått så känner jag att jag måste få någon dags vila för annars blir det inte bra, jag har ingen ork och snart nog är det dags för den där slutspurten på terminen...suck. Men det är skönt att ha den här terminen gjord. Det känns som att vi har kommit framåt en hel del och det kommer bli roligt att fortsätta på samma spår (plus lite nytt nästa termin). I fredags cementerade jag min andra krona. Det blev fint och patienten var riktigt glad och nöjd och det var så himla kul! :-)
I fredags kväll klädde vi granen, åt ostbricka framför På spåret och fick ett trevligt lite oväntat besök av Markus kompis och arbetskamrat, och hans flickvän och det blev en trevlig kväll i soffan tillsammans med dem.
Igår pluggade jag som sagt och på kvällen gjorde vi oss i ordning och begav oss till Malmö och Sofie och J med flera för att ha den årliga julmiddagen med knytis. Vi hade med revben, korv och risalamalta och de andra hade med en massa annat gott! Det var en väldigt trevlig kväll och vi åt tills vi höll på att spricka. :-) Julbord är inte lätt alltså, det finns så mycket gott och man vill ju äta av allt!

Nu ska jag fortsätta mysa här i soffan, Markus är iväg och köper julklappar, spännande, hihi! ;-) Det är mindre än en vecka till julafton och än är det inte vitt på marken även om det faktiskt kom lite snöyra här utanför fönstret för en stund sedan...

I köket har det blivit lite julfint, tomteplanschen på väggen är en riktig favorit och ett måste på julen!






Ha en fortsatt fin fjärde advent!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar