fredag 30 december 2011

I min egen lilla bubbla

Ja, man hamnar verkligen i en bubbla när man tentapluggar och är inte helt medveten om verkligheten utanför denna. Igår när vi åt middag så frågade jag Markus om han hade något inplanerat i helgen, eftersom ju jag tentapluggar. Han sa att han hade tänkt fira nyår men annars inget så speciellt. ;-) Jag kom verkligen inte på det förrän han skojade med mig, att det är nyårsafton imorgon och ja, då känner man att det kanske är läge att försöka ha liiite koll på vad som händer utanför bubblan! Jag brukar normalt ha lite bättre koll så jag skyller på förkylningen... ;-)

Igår kväll gick jag och lade mig tidigt men när klockan ringde vid sju i morse fanns det inte en chans att jag skulle orka gå upp, jag är verkligen helt slut och det känns som att jag skulle behöva sova ett helt dygn. Snart har vi i alla fall några dagars ledighet och det ska bli underbart skönt! Men först är där en terminstenta och en halvtidsredovisning på masteruppsatsen som ska göras...

Det går segt att plugga idag också, men det är inte lika tråkigt ämne som igår, tack och lov. Men man får ta lite pauser emellanåt så man inte tröttnar helt. Tidigare tog jag en mumsig fika med lussebullar och nu är även lunchen intagen. Om inte allt för lång tid kommer älsklingen hem och ikväll blir det nog en lite längre stund framför TV:n, det är ju faktiskt fredag! Det är jätteskönt för än så länge har jag inte hunnit stressa upp mig själv inför tentan, men ibland gör det mig orolig, kanske jag tar det för lugnt? Jag får hoppas på att det endast är positivt, för det är väldigt skönt! :-)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar