torsdag 15 december 2011

Var blir vintern av?

Det är ett riktigt skitväder, rent ut sagt vi har här nere i Skåne! Nu när vi haft två riktiga vintrar på raken började man ju bli bortskämd. Eller ja, i alla fall jag, som älskar snö! Men nej, 5 plusgrader och regn och blåst, inte konstigt att julkänslorna inte infunnit sig än...
Jag har i alla fall köpt alla julklappar nu (för jag är fortfarande medveten om att det är julafton om en dryg vecka) och det känns riktigt bra och jag är riktigt nöjd med alla! :-) En nyhet för i år för vår familj är att vi lottade och fick en person att köpa till (förutom Henry) och därför har det blivit mycket mindre julklappsköp i år än vad det brukar. Förra julen var en riktig pärs, och det var inte ens roligt, i år har det bara varit roligt. :-)

Efter att ha sprungit på stan efter basgruppsmötet idag är jag otroligt trött i fötterna och trött över huvud taget, men det var lika bra att hålla igång ändå för vi har tvättid och ett helt berg med tvätt och mellan tvättmaskinstömning och påfyllning nere i källaren bör jag nu få lite pluggat. Hur det ska gå till kan jag inte svara på för dels har jag knappt någon tid mellan springet till källaren och dels är jag så trött att ögonen nästan går i kors! Men, men, det är bara att bita ihop!

Bjuder på lite vinterbilder från förra året och förra igen, så att man i alla fall kan drömma sig tillbaka till vinterlandet...





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar