torsdag 22 december 2011

Dan före dan före dopparedan...

Fast något dopp i grytan blir det nog inte i år heller.
Idag har jag haft sovmorgon, börjat tentaplugga, inhandlat de sista klapparna (jag kom på att jag faktiskt inte köpt alla ändå!) och kokat saffranskola. Kolan blev precis klar och står och svalnar, sen ska den klippas och slås in i papper (det är det tradiga med kola), men goood blev den! :-)

Markus nya gryta var väldigt bra att koka kola i! :-)



Imorgon åker jag till föräldrarna på eftermiddagen och lite senare kommer Markus också. Sen ska granen kläs där, och äntligen får vi träffa lilla Henry! Största storebroren och R kommer också imorgon och det ska bli mysigt att ses igen. Förhoppningsvis blir det en lugn dag så jag kan vila upp mig lite...det kommer behövas vila innan tentaperioden men oftast är det så mycket som ska göras och hittas på både på lillejul, julafton och på juldagen att det inte blir så mycket vila. Men, men, det är inte plugg åtminstone! ;-)

Nu ska jag mysa i soffan med älskling och njuta av julgranen och alla ljus och julpynt!



För alla som ska göra mer julgodis kommer här ett par rader för att inspirera! ;-)

Midvinternattens knäck är hård, kyssarna gnistra och glimma
Kola kokar i enslig gård - seg under midnattstimma
Mor hon kavlar sin marsipan, glasyr lyser vit på pralin och krokan
Ett ljus lyser milt i staken
Endast sockerbagaren är vaken


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar